Často kladené dotazy

Obecné

  • Jak mohu snadno poznat, jaká je nosnost pneumatiky společnosti Bridgestone?

    Nosnost je stanovena počtem hvězd (*) u radiálních pneumatik a hodnocením pevnosti kostry u diagonálních pneumatik. Čím je nosnost vyšší, tím více je přidělených hvězd (od * až po ***) nebo tím vyšší je číslo hodnocení pevnosti kostry. Označení MS (výhradní nosnost společnosti Bridgestone) znamená Multi-Star a představuje pneumatiku vhodnou pro použití jak pro nakladač tak pro bagr. Hodnocení je pak závislé na způsobu, jakým je pneumatika použita.

  • Co představuje klasifikace dezénu pneumatik?

    Všechny OTR pneumatiky jsou rozděleny podle rozměru, nosnosti, tlaku a rychlosti. Klasifikace je standardní a byla určena všemi zúčastněnými stranami (výrobci pneumatik, výrobci vozidel, atd.…). Všechny OTR pneumatiky jsou registrovány dle norem asociace pro pneumatiky a ráfky TRA (Tyre and Rim Association).
    Kódování
    Písmeno určuje typ použití pneumatiky určené pro:
    L = Nakladač (Loader)
    E = Bagr (Earthmover)
    G = Grejdr (Grader)
    Klasifikace
    Číslo určuje hloubku dezénu pneumatik:
    2 nebo 3 = Běžný dezén (100 %)
    4 = Hluboký dezén (150 %)
    5 = Extra hluboký dezén (250 %)

    Klasifikace dezénu pneumatik dle asociace TRA

  • Jaké informace lze najít na bočnicích mých pneumatik?

    Můžete zde najít více informací o označení pneumatik a jejich typu klasifikovaných dle určení pneumatik a další typová označení Bridgestone

Údržba pneumatik

  • Je možné pneumatiky v případě poškození opravit?

    Je na uvážení prodejce, zda je možné pneumatiku opravit či nikoli. Zváží náklady na opravu v porovnání se zbývající potencionální životností pneumatiky, aby bylo zajištěno následující:

    • Optimální využití potenciálu dezénu
    • Nejvýhodnější náklady na provoz pneumatiky za hodinu nebo za kilometr
  • Jak mohu nahustit mé pneumatiky?

    Montáž OTR pneumatik je komplexní operací, která musí být provedena na základě přesných postupů. Měla by být provedena zkušeným a vybaveným profesionálem.

  • Proč je tlak pro mé pneumatiky tak důležitý?

    Samotný náklad nese vzduch uvnitř pneumatiky, a nikoliv její kostra. Pneumatika musí být v provozu se správným prohnutím potřebným pro nesenou zátěž, takže tlak v pneumatice musí odpovídat dané zátěži. Příliš nízký tlak vede k nadměrnému prohnutí pneumatiky, což způsobuje mechanické napětí, které generuje teplo. Příliš vysoký tlak redukuje přirozené pružení pneumatiky, což může způsobit poškození nebo dokonce explozi pneumatiky.

    Tlak pneumatiky je dán:

    • Instrukcemi výrobce vozidla
    • Technickými rysy pneumatiky
    • Druhem práce, kterou bude muset vozidlo provádět
    • Povrchem, na kterém bude vozidlo v provozu