Tyre Talk

Nový Renault Mégane a Bridgestone Potenza S001

Nový Renault Mégane R.S. obdržel v rámci modernizace nejmodernější techniku, která
přináší ještě více agility, hospodárnosti a radosti z jízdy. K uvedeným vylepšením
významně přispívají také správné pneumatiky. Bridgestone proto pečlivě optimalizoval
veškeré aspekty pneumatiky Potenza S001, aby byly v dokonalém souladu s novou
konstrukcí francouzského kultovního sportovního hatchbacku.

Nový Renault Mégane R.S. vyžadoval individuální přístup. „Je to mimořádně odlišné vozidlo,“ vysvětluje Laurent Hurgon, vývojový jezdec pro nový model značky Renault. „Má výkonnější motor a nově zkonstruován byl podvozek i systém řízení všech kol. Bridgestone tomu přizpůsobil vlastnosti pneumatik Potenza S001, aby mohli naši zákazníci využívat maximální přínosy, vyplývající z těchto inovací.“

Bridgestone jako exkluzivní výrobce 19“ pneumatik pro prvovýbavu nového modelu Renault Mégane R.S. chtěl vyvinout pneumatiku, která by přenášela na vozovku veškerý výkon motoru a umožňovala tomuto vozidlu realizovat maximální potenciál v oblasti sportovních výkonů a ovladatelnosti.

„Mégane R.S. je sportovní hatchback. Na základě této skutečnosti jsme vyvinuli pneumatiku Potenza S001. Na vnější okraje běhounu jsme umístili větší bloky, které zlepšují ovladatelnost a brzdění na suchu, zatímco menší bloky ve vnitřní oblasti optimalizují provozní vlastnosti na mokru,“ vysvětluje Christophe de Valroger, viceprezident společnosti Bridgestone Europe, odpovědný za prvovýbavu. „Tím jsme zlepšili kontakt pneumatiky s povrchem vozovky a zvýšili stabilitu ve vysokých rychlostech. Pneumatika je navíc ještě odolnější vůči působení bočních sil, takže řidič může projíždět zatáčky rychleji, což je u sportovního hatchbacku důležitý aspekt.“

Inovace se však netýkaly pouze dezénu běhounu a geometrického řešení drážek. Pneumatiky jsou vyrobeny s vyspělé směsi a vybaveny vyztuženými bočnicemi, které zvyšují tuhost kostry pneumatiky, zrychlují reakce vozu na povely řidiče a umožňují přenášet větší boční síly při průjezdu zatáčkou.

„Snížili jsme valivý odpor, aby pneumatika Potenza S001 splňovala současnou i budoucí legislativu a na informačním štítku EU obdržela hodnocení A za adhezi na mokru,“ vysvětluje de Valroger. „Díky vývoji a výrobě pneumatik v Evropě pro vozidlo vyvíjené v Evropě jsme mohli úzce spolupracovat v každé fázi.“

Přínosy tohoto přístupu mohl v praxi ověřit také Laurent Hurgon. „Společnosti Bridgestone a Renault byly partnery již u předchozí generace modelu Mégane R.S., ale tato pneumatika posouvá naši spolupráci na novou úroveň,“ říká. „Každé drobné vylepšení jsme jemně dolaďovali tak, aby bylo v souladu s ostatními částmi celku. Za volantem to pocítíte jako neuvěřitelnou preciznost a mimořádnou úroveň sportovních výkonů.“

„Mégane R.S. je již dlouho legendou mezi sportovními hatchbacky,“ říká de Valroger. „Ale jeho pověst ještě vylepší uvedené technické inovace ve spojení s pneumatikami Potenza S001.“

Renault Mégane R.S. 2018 je k dispozici u prodejců od března 2018.

Bridgestone Potenza S001 na novém voze Renault Mégane R.S.


Bridgestone Europe
Bridgestone Europe NV/SA s evropskou centrálou v belgickém Bruselu je klíčovou divizí Bridgestone Corporation, největší společnosti na světě v odvětví výroby pneumatik a gumárenských produktů na světě, se sídlem v Tokiu. V Evropě Bridgestone provozuje vývojové a výzkumné centrum, 8 továren a má zastoupení ve více než 30 zemích s celkem 12 500 zaměstnanci. Pneumatiky vyvíjené a vyráběné v Evropě jsou rovněž exportovány mimo evropské teritorium.

V České republice působí Bridgestone od roku 1994 a dodává sem kompletní řadu osobních, nákladních, motocyklových, zemědělských a stavebních pneumatik značek Bridgestone, Firestone, Dayton a First Stop. Sídlo společnosti je v Praze.

Více informací pro média na www.bridgestonenewsroom.eu

Groupe Renault
Groupe Renault vyrábí automobily od roku 1898. V současnosti sdružuje tento nadnárodní koncern několik značek. V roce 2017 prodal téměř 3,76 milionu vozidel ve 127 zemích. Provozuje 36 výrobních závodů, disponuje prodejní sítí s 12 700 prodejci a má více než 120 000 zaměstnanců. Koncern využívá svůj mezinárodní růst a vzájemně se doplňujících pět značek Renault, Dacia a Renault Samsung Motors, Alpine a LADA, společně s elektromobily a jedinečnou aliancí se společnostmi Nissan a Mitsubishi, k překonávání velkých technických výzev budoucnosti a k realizaci strategie ziskového růstu. Renault spatřuje v motoristickém sportu příležitost k inovacím a zvyšování povědomí o značce. Kromě nového týmu ve Formuli 1 se velmi angažuje ve Formuli E.