Tyto stránky používají soubory cookies, abychom vám co nejvíce zpříjemnili jejich prohlížení. Soubory cookies dále využíváme, abychom si uschovali vaše případná nastavení a získali internetové statistiky. Předpokládáme, že pokud toto akceptujete beze změny vašeho nastavení, souhlasíte se získáváním souborů cookies z našich stránek. V případě, že v budoucnu změníte názor, můžete si své nastavení později kdykoliv změnit.

Rady

Tlak v pneumatice / huštění

08 května 2012

Valentino Rossi

Vždy dbejte, aby přední i zadní pneumatika byly správně nahuštěné a pravidelně kontrolujte tlak v pneumatikách. Tlak v pneumatikách má přímý vliv na vlastnosti a opotřebení pneumatik.

Udržujte v obou pneumatikách tlak doporučený výrobcem motocyklu. To je důležitý požadavek pro bezpečnost a výdrž pneumatik. Doporučený tlak huštění za studena najdete v návodu k obsluze motocyklu. U některých motocyklů je doporučený tlak pro přední a zadní pneumatiku různý. Tlak uvedený na bočnici pneumatiky platí jen pro maximální zatížení. Za určitých okolností budou tyto hodnoty tlaku odpovídat také doporučeným hodnotám výrobce.

Jízda na málo nahuštěných pneumatikách je nebezpečná. Pneumatiky se budou nadměrně zahřívat, což může způsobit jejich náhlé selhání s důsledkem vážného poranění nebo úmrtí.

Podhuštění také může:

Poškodit pneumatiku a vést k jejímu selhání
Nepříznivě ovlivnit zatáčení
Zkrátit životnost pneumatiky
Zvýšit spotřebu pohonných hmot
Způsobit prasknutí z únavy


Jízda na přehuštěných pneumatikách může být také nebezpečná. Pneumatiky se snáze proříznou, propíchnou nebo poškodí náhlým nárazem. Může tak dojít k vážnému poranění nebo úmrtí. Nepřekračujte tlak uvedený na bočnici pneumatiky. Doporučený tlak huštění najdete v návodu k obsluze.

Nehustěte pneumatiku, která není připevněna k motocyklu nebo k montážní stolici pneumatik. Huštění nepřipevněné pneumatiky je nebezpečné. Pokud se roztrhne, může být výbušnou silou vymrštěna do vzduchu a způsobit vážné poranění nebo úmrtí.

Kontrola huštění pneumatik
Kontrolujte tlak v pneumatikách nejméně jednou týdně a před delšími vyjížďkami. Používejte přesný tlakoměr.
Kontrolujte tlak v pneumatikách „za studena“. Pneumatiky jsou studené, pokud jste mírnou rychlostí ujeli s motocyklem vzdálenost kratší než přibližně 1,5 kilometru nebo po zastavení po dobu tří nebo více hodin.
Jestliže potřebujete dohustit horké pneumatiky, přidejte 0,28 baru / 4 PSI nad doporučený tlak huštění za studena. Po vychladnutí pneumatik tlak překontrolujte.
Neupouštějte tlak z horké pneumatiky za účelem dosažení doporučeného tlaku studené pneumatiky. Normální jízda má za následek zahřátí pneumatiky a zvýšení tlaku. Pokud vypustíte vzduch ze zahřáté pneumatiky, můžete tak pneumatiku nebezpečně podhustit.
Jestliže pneumatika uchází o více než 0,14 barů / 2 PSI za měsíc, mohou být pneumatika, ventilek nebo kolo poškozené. Obraťte se na svého místního prodejce za účelem kontroly.

Ventilky a čepičky
Staré nebo poškozené ventilky mohou být příčinou ucházení vzduchu. Při montáži nových pneumatik je vyměňte. Používejte čepičky na ventilky (utažené rukou) jako ochranu před prachem, nečistotami a vlhkostí a jako pomocný prvek proti ucházení vzduchu.

Vždy dbejte, aby přední i zadní pneumatika byly správně nahuštěné a pravidelně kontrolujte tlak v pneumatikách. Tlak v pneumatikách má přímý vliv na vlastnosti a opotřebení pneumatik.