Tyto stránky používají soubory cookies, abychom vám co nejvíce zpříjemnili jejich prohlížení. Soubory cookies dále využíváme, abychom si uschovali vaše případná nastavení a získali internetové statistiky. Předpokládáme, že pokud toto akceptujete beze změny vašeho nastavení, souhlasíte se získáváním souborů cookies z našich stránek. V případě, že v budoucnu změníte názor, můžete si své nastavení později kdykoliv změnit.

Novinky


Jízda na plný plyn: Nová pneumatika Battlax Racing R11

11 října 2017

Valentino Rossi

Bridgestone, největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a gumárenských produktů1, představil pneumatiku Battlax Racing R11, s níž vstupuje do nové éry závodních pneumatik s drážkovaným dezénem.

Pneumatika Battlax Racing R11 poskytne jezdcům na supersportovních a hypersportovních motocyklech potřebnou jistotu k vylepšování svých časů na kolo při jízdě na závodním okruhu.

Pneumatika R11 disponuje pozoruhodnou kombinací technologií Bridgestone, zdokonalovaných v motocyklových závodech nejvyšší úrovně, s vyspělou novou směsí a konstrukcí. Díky tomu poskytuje nejvyšší úroveň jízdních vlastností v segmentu závodních pneumatik s drážkovaným dezénem. A to všechno bez kompromisů z hlediska závodní DNA značky Bridgestone.

Nico Thuy, vedoucí evropské motocyklové divize ve společnosti Bridgestone Europe, k tomu říká: „Pocit jistoty je v závodech rozhodující. Bridgestone poskytuje s pneumatikou Battlax Racing R11 jezdcům ještě vyšší úroveň adheze a maximální pocit kontaktu s vozovkou při jízdě na závodním okruhu, a to zejména na vjezdu do zatáčky, kde je pocit jistoty tak důležitý. Jezdci budou s pneumatikou R11 dosahovat ještě lepších časů na kolo hned od startu!“

Cit pro výkon

Bridgestone při vývoji pneumatiky R11 stanovil jako měřítko aktuální pneumatiku Battlax Racing R10 a zaměřil se na vylepšení zpětné vazby pro jezdce z hlediska kontaktu pneumatiky s povrchem vozovky. Jezdec tak může útočit během závodu na rekordní časy v každém kole ve velkém rozsahu provozních podmínek.

Adheze při brzdění a zrychlení

Základem konstrukce přední pneumatiky R11 je nový variabilní bezešvý ocelový nárazník V-MSB (Variable Mono-Spiral Belt), který vytváří vyšší tlak v oblasti styčné plochy a dokáže přenášet vyšší síly při průjezdu zatáčkou. Jezdec může využívat vyšší úroveň adheze a vjíždět do zatáček vyššími rychlostmi. Lepší pocit kontaktu s vozovkou mu přitom dodá ještě větší pocit jistoty.

V konstrukci zadní pneumatiky nalézá uplatnění přídavný nárazníkový pás GP, který se osvědčil v závodních pneumatikách Bridgestone V02 s hladkým dezénem, umístěný nad ocelovým nárazníkem V-MSB s optimalizovanou schopností deformace. Výsledkem je zadní pneumatika s vyšší schopností přenášet spolehlivě hnací sílu na vozovku, konzistentními výkony v průběhu celé životnosti a vyšší úrovní adheze ve všech fázích jízdy.

Co se týče dezénu běhounu, podrobili inženýři společnosti Bridgestone analýze nejprve úhel oděru při zrychlení a deformace při brzdění a průjezdu zatáčkou. To jim umožnilo vyvinout pro pneumatiku R11 inovativní rozmístění drážek, které se vyznačuje maximální tuhostí při průjezdu zatáčkou a maximálním kontaktem s povrchem vozovky ve fázi akcelerace, a to vše při zajištění optimální deformace pro lepší časy během zahřívací fáze.

Rychlejší časy na kolo

Testovací jízdy na závodním okruhu2 prokázaly výrazné zlepšení v porovnání s předchůdcem ve všech oblastech, zejména pak na vjezdu do zatáčky, který dodává jezdci ještě vyšší pocit jistoty. To se projevilo v dosahovaných časech na kolo. Motocykl na pneumatikách R11 zajížděl konzistentně rychlejší časy na kolo, přičemž nejrychlejší čas na kolo byl o 1,3 % lepší.

Nová pneumatika Battlax Racing R11 je určena pro všechny kategorie závodních silničních motocyklů, včetně mistrovství SSP 300, SSP 600 a SST 1000, jakož i všech pohárových závodů jednotlivých výrobců.

Bridgestone uvede od ledna do března 2018 na trh kompletní sortiment dvou rozměrů pro přední kolo a 6 rozměrů pro zadní kolo. Všechny rozměry pneumatiky R11 budou nabízeny se středně tvrdou směsí. Pro některé rozměry bude na přání k dispozici měkká směs.

Bridgestone představil nejnovější závodní pneumatiku Battlax Racing R11 ve Španělsku, kde nejvýznamnější prodejci a novináři z celé Evropy testovali pneumatiku Battlax Racing R11 na proslulé závodní trati Monteblanco a oceňovali její výkony. Podívejte se na vzrušující video z této akce!

Chcete se dozvědět více o společnosti Bridgestone a motocyklových závodech? Sledujte nás na motocyklových stránkách Bridgestone Moto na Facebooku a Instagramu, případně navštivte webové stránky www.grippingstories.com a www.bridgestone.eu.




1 Na základě prodejů pneumatik v roce 2016. Zdroj: Tire Business 2017 – Globální pořadí výrobců pneumatik.
2 Oschersleben (Německo) na motocyklu Honda CBR600RR v porovnání s předchůdcem R10 T-2.



Kontakt pro média

AC&C Public Relations s.r.o.
Zorka Mašková
Tel.: 220 515 314
e-mail: zorka.maskova@accpr.cz



Bridgestone Europe

Bridgestone Europe NV/SA s evropskou centrálou v belgickém Bruselu je klíčovou divizí Bridgestone Corporation, největší společnosti na světě v odvětví výroby pneumatik a gumárenských produktů na světě, se sídlem v Tokiu. V Evropě Bridgestone provozuje vývojové a výzkumné centrum, 8 továren a má zastoupení ve více než 30 zemích s celkem 12 500 zaměstnanci. Pneumatiky vyvíjené a vyráběné v Evropě jsou rovněž exportovány mimo evropské teritorium.

V České republice působí Bridgestone od roku 1994 a dodává sem kompletní řadu osobních, nákladních, motocyklových, zemědělských a stavebních pneumatik značek Bridgestone, Firestone, Dayton a First Stop. Sídlo společnosti je v Praze.

Více informací o společnosti Bridgestone v Evropě naleznete na webových stránkách www.bridgestone.eu, www.bridgestonenewsroom.eu nebo nás naleznete na portálech Facebook, Twitter, Instagram a YouTube.

Pneumatika pro útoky na rekordní časy s pocitem naprosté jistoty v každém kole