Tyto stránky používají soubory cookies, abychom vám co nejvíce zpříjemnili jejich prohlížení. Soubory cookies dále využíváme, abychom si uschovali vaše případná nastavení a získali internetové statistiky. Předpokládáme, že pokud toto akceptujete beze změny vašeho nastavení, souhlasíte se získáváním souborů cookies z našich stránek. V případě, že v budoucnu změníte názor, můžete si své nastavení později kdykoliv změnit.

Novinky


Splněný sen: nová pneumatika Battlax Hypersport S21

19 listopadu 2015

Valentino Rossi

Vrcholné výkony technologií Bridgestone zaručují radost z jízdy na současných výkonných motocyklech kategorie „hypersport“.

Nová radiální pneumatika Battlax Hypersport S21, představená veřejnosti poprvé na výstavě motocyklů EICMA 2015, poskytuje úroveň výkonu, o které mohli jezdci dosud jen snít – nyní je však skutečností! Díky pozoruhodné kombinaci osvědčené technologie pro jízdu na mokru a inovativních nových prvků umožňuje pneumatika S21 získat maximum z nejmodernějších motocyklů v jakýchkoli podmínkách, bez kompromisů z hlediska bezpečnosti a radosti z jízdy.

Inženýři Bridgestone převzali během vývoje pneumatiky Battlax S21 uznávané výkony pneumatiky S20 EVO na mokru a zkombinovali je s inovativními novými prvky, které vylepšují výkony na suchu a prodlužují životnost. Upraveným dezénem s vyšší tuhostí běhounu a optimalizovanými vlastnostmi styčné plochy se podařilo zvýšit stabilitu, ovladatelnost a chování motocyklu při průjezdu zatáčkou.

Vylepšené vlastnosti na suchu

Přední pneumatika má menší profil prostřední části běhounu mezi ramenními oblastmi, což vylepšuje ovladatelnost a preciznost při průjezdu zatáčkou bez ztráty vynikajícího neutrálního chování. Tlumení a stabilitu optimalizuje třívrstvá směs a plnivo v oblasti patky s vysokou tuhostí.

Zadní pneumatika má větší profil prostřední části běhounu mezi ramenními oblastmi, který společně s optimalizovanou konstrukcí nárazníkového pásu a rozmístěním drážek vylepšuje pocit kontaktu s vozovkou vzadu a zvyšuje stabilitu při průjezdu zatáčkou. Menší prokluz v oblasti styčné plochy snižuje opotřebení, čímž se prodlužuje životnost pneumatiky.

Nová směs v ramenní oblasti přední a zadní pneumatiky, vyvinutá s využitím vyspělého know-how společnosti Bridgestone na molekulární úrovni, umožňuje větší styčnou plochu pro vyšší úroveň přilnavosti, větší pocit jistoty a rychlejší průjezd zatáčkou na mokru a suchu.

„Chtěli jsme pneumatiku, která poskytne jezdcům to nejlepší, co dokážou nové motocykly kategorie superbike nabídnout. Bridgestone toho dosáhl s pneumatikou Battlax S21, která si zachovala vrcholnou úroveň výkonu na mokru při současném zvýšení stability a přilnavosti při průjezdu zatáčkou,“ vysvětluje Jake Rønsholt, výkonný ředitel obchodní jednotky Consumer Business Unit společnosti Bridgestone Europe.

Mnohých vylepšení pneumatiky S21 bylo dosaženo s využitím testovacího zařízení Bridgestone U-EYE (Ultimate Eye) – jedná se o první pneumatiku, která těží z přínosů této technologie. U-EYE vizualizuje změny styčné plochy pneumatiky v různých rychlostech a za různých podmínek, analyzuje rozložení tlaku ve styčné ploše a pomáhá nalézt optimální kombinaci směsi, dezénu, konstrukce a profilu.

Rychlejší průjezd zatáčkami

Výkony nové radiální pneumatiky Battlax byly ověřeny na mokrém i suchém závodním okruhu. Testy společnosti Bridgestone v porovnání s pneumatikou S20 EVO prokázaly u pneumatiky S21 vyšší stabilitu, která umožňuje vjíždět do zatáček výrazně vyšší rychlostí, projíždět zatáčku po agresivnější linii a vyjíždět ze zatáčky s vyšší akcelerací. Průměrné časy na kolo klesly o téměř 2 %. Pneumatika S21 představuje svými celkovými vlastnostmi skutečný pokrok z hlediska výkonu na suchu – zejména v oblastech stability při průjezdu zatáčkou a ovladatelnosti. A co víc, všechna tato vylepšení jsou kombinována s prodloužením životnosti o 36 %.

Pneumatika Battlax Hypersport S21 bude v Evropě nabízena od začátku roku 2016 ve čtyřech rozměrech pro přední kolo a v šesti rozměrech pro zadní kolo.

„Chtěli jsme pneumatiku, která poskytne jezdcům to nejlepší, co dokážou nové motocykly kategorie superbike nabídnout“