Tyto stránky používají soubory cookies, abychom vám co nejvíce zpříjemnili jejich prohlížení. Soubory cookies dále využíváme, abychom si uschovali vaše případná nastavení a získali internetové statistiky. Předpokládáme, že pokud toto akceptujete beze změny vašeho nastavení, souhlasíte se získáváním souborů cookies z našich stránek. V případě, že v budoucnu změníte názor, můžete si své nastavení později kdykoliv změnit.

Novinky


Bridgestone vyhlíží první závod MotoGP v Kataru na okruhu Losail

21 března 2014

K dispozici jsou následující směsi pro hladké pneumatiky Bridgestone: Vpředu: měkká a tvrdá; Vzadu: měkká, střední a tvrdá (asymetrická).

Tento víkend začíná sezona MotoGP™  2014 na Mezinárodním okruhu Losail v Kataru. Bridgestone tak vstoupí do své šesté sezony v roli Oficiálního dodavatele pneumatik pro královskou třídu silničních motocyklových závodů.

 V sezoně 2014 se zúčastní mistrovství MotoGP™ 23 jezdců, na které čeká osmnáct závodů ve třinácti zemích. Očekávání pro úvodní závod sezony 2014 zvyšuje nový systém klasifikace pneumatik Bridgestone, který zažije svou premiéru v Kataru. Po celou sezonu se budou používat označení v následujících odstínech: zelená (extra měkká), bílá (měkká), černá (střední) a červená (tvrdá). Fanoušci díky tomu snadněji uvidí, jaké pneumatiky jezdci používají.

Okruh Losail má jeden z nejvíce klouzavých povrchů v kalendáři MotoGP™ kvůli třem faktorům: nízké teplotě povrchu, nebezpečí větrem naneseného písku a vysoké úrovni vlhkosti po západu slunce. Písek na závodní dráze může mít také obrušující účinek, takže přidělené pneumatiky Bridgestone musí zajistit vysokou úroveň přilnavosti a výkonu v zahřívací fázi společně s dobrou odolností.

Okruh má deset pravotočivých zatáček a jen šest levotočivých zatáček. Bridgestone proto poskytuje asymetrické hladké pneumatiky pro zadní kolo s tvrdší směsí v ramenní oblasti na pravé straně. Jezdci v kategorii Open budou mít v Kataru k dispozici zadní asymetrické hladké pneumatiky s měkkou a střední směsí, zatímco jezdci v kategorii Factory budou moci používat zadní asymetrické pneumatiky se střední a tvrdou směsí. Nabídka předních hladkých pneumatik pro úvodní závod sezony zahrnuje měkké a tvrdé směsi, které zaručí, že si jezdci budou moci poradit s proměnlivou úrovní přilnavosti a opotřebení na tomto okruhu.

Hiroshi Yamada – manager závodního oddělení Bridgestone Motorsport

„Sezona 2014 je pro značku Bridgestone šestou v pořadí v roli Oficiálního dodavatele pneumatik pro MotoGP a Katar je tradičně místem zahájení sezony. O tomto víkendu poprvé uvedeme nový systém barevného značení pneumatik a já věřím, že to bude pro fanoušky vítaná změna, která zvýší atraktivitu tohoto sportu pro miliony diváků po celém světě. Po náročných přípravách na sezonu se všichni u Bridgestone těšíme na zahájení sezony a já se nemohu dočkat, až se naše řada pneumatik se specifikací pro rok 2014 dostane o víkendu poprvé do ostrého závodu. U naší nejnovější řady pneumatik jsme vynaložili velké úsilí, abychom posunuli hranice vývoje motocyklové pneumatiky. K prvnímu závodu v Kataru vyrážíme plně připraveni na novou sezonu díky skvělé práci jezdců a týmů při testování během několika uplynulých měsíců.“

„Tento závodní víkend se pojede rovněž první závod poháru Shell Advance Asia Talent Cup a Bridgestone je hrdý, že může podpořit tento seriál závodů, který dává mladým asijským jezdcům skvělou příležitost učinit první kroky k angažmá v MotoGP. Chtěl bych popřát bezpečné a úspěšné závodění všem jezdcům, kteří se účastní letošních mistrovství MotoGP a Asia Talent Cup.“

Shinji Aoki – manager divize vývoje závodních pneumatik Bridgestone

„Katar je jediným nočním závodem v kalendáři a v důsledku toho jsou teploty povrchu trati obvykle poměrně nízké. Tyto nízké teploty by mohly vést k rozhodnutí používat měkčí pryžové směsi, ale na povrchu je často obrušující písek, který přináší do popředí zájmu odolnost. Tato kombinace nízké teploty a vysokého oděru je pro pneumatiky velmi náročná, zejména pro ramenní oblast na pravé straně, protože pneumatiky musí být dostatečně měkké pro poskytování přilnavosti při nízké teplotě povrchu trati, ale zároveň dostatečně tvrdé, aby byly odolné vůči opotřebení. Přední pneumatiky potřebují rovněž dostatečnou stabilitu pro intenzivní brzdění na tomto okruhu.“

„Přestože dispozice okruhu Losail je pro pneumatiky jen mírně náročná, znamená potenciální kombinace nízkých teplot, písku a vyšší úrovně vlhkosti vzduchu, že se celkově jedná o náročný okruh pro vývoj pneumatik. Naše závodní pneumatiky pro MotoGP 2014 budou o tomto víkendu poprvé nasazeny v závodě a po rozsáhlém vývojovém programu několika uplynulých měsíců jsem přesvědčen o tom, že naše hladké pneumatiky ve specifikaci pro rok 2014 velmi dobře vyhoví požadavkům strojů obou tříd Factory i Open na provozní vlastnosti a výkony.“
K prvnímu závodu v Kataru vyrážíme plně připraveni na novou sezonu díky skvělé práci jezdců a týmů při testování během několika uplynulých měsíců.