Tyto stránky používají soubory cookies, abychom vám co nejvíce zpříjemnili jejich prohlížení. Soubory cookies dále využíváme, abychom si uschovali vaše případná nastavení a získali internetové statistiky. Předpokládáme, že pokud toto akceptujete beze změny vašeho nastavení, souhlasíte se získáváním souborů cookies z našich stránek. V případě, že v budoucnu změníte názor, můžete si své nastavení později kdykoliv změnit.

Novinky


Bridgestone představil na portugalském okruhu Portimao novou Battlax Hyper Sport S20

05 ledna 2012

Bridgestone představil novou prémiovou pneumatiku Battlax Hyper Sport S20 na mezinárodní novinářské akci 14. až 20. března 2012 na portugalském okruhu Portimao.

Akce se účastnilo více než 100 motocyklových novinářů z celé Evropy. Pneumatiky testovali na náročném 4,7 km dlouhém okruhu, který hostí také závod mistrovství světa FIM superbiků a na kterých probíhá testování FIA vozů formule 1. Druhý den testování se skládal z jízdy na veřejných silnicích  regionu Algarve. V průběhu týdne byli pozváni také významní zákazníci z Evropy na podobné představení a testy v Portimau.

„Chtěli jsme, aby novináři v nových Battlax S20 okusili geny MotoGP“, říká Vincent Van Houtte, manažer motocyklových pneumatik Bridgestone Europe.

Vytvořeno s technologiemi  MotoGP

Bridgestone posílil svou řadu motocyklových pneumatik o prémiovou sportovní pneumatiku Battlax Hyper Sport S20, která je určena pro majitele vysokovýkonných motocyklů se zdvihovým objemem motoru od 600 do 1300 cm3. Prémiová pneumatika S20 je první pneumatikou Battlax používající označení s písmenem „S“ (= Sport) a završuje produktovou řadu pneumatik Bridgestone řady Hyper Sport, která kromě dalších specialistů na sportovní jízdu po silnici i závodní dráze zahrnuje také pneumatiky Battlax BT-016 Pro a BT-016.

Cílem vývoje pneumatiky S20 bylo splnit požadavky evropských sportovně zaměřených motocyklistů na nejvyšší úroveň ovladatelnosti na všech druzích silnic s mokrým i suchým povrchem a za všech jízdních podmínek zahrnujících cestování po dálnici, jízdu po okresních silnicích plných zatáček, městské ulice i závodní okruhy. Inženýři společnosti Bridgestone přitom využili svých bohatých zkušeností z MotoGP.

„Výsledky testů nové pneumatiky S20 ukazují, že Bridgestone dokáže vzít technologii pro MotoGP a aplikovat ji na silniční pneumatiku. S20 má v současnosti ze všech sériově vyráběných pneumatik nejblíže k MotoGP, čímž maximálně těží z úspěchů značky Bridgestone v této prestižní soutěži,“ říká Vincent Van Houtte, produktový manažer pro motocyklové pneumatiky společnosti Bridgestone Europe.

Větší styčná plocha při jakémkoli náklonu

V porovnání s pneumatikou BT-016 Pro nabízí S20 ještě lepší ovladatelnost na mokru a suchu při zachování vynikající životnosti. Osvědčená konstrukce společnosti Bridgestone s bezešvým ocelovým nárazníkem MSB (Mono Spiral Belt) a vysokotažným pogumovaným kordem HTSPC (High Tensile Super Penetrated Cord), byla optimalizována tak, aby vznikla větší styčná plocha při jakémkoli náklonu. Výsledkem je lepší přilnavost za všech podmínek. Větší styčná plocha zlepšuje při menším náklonu pocit kontaktu s vozovkou a zvyšuje jízdní komfort. Při středním a větším náklonu ocení jezdci vyšší úroveň stability při průjezdu zatáčkou.

Drážky dezénu pneumatiky S20 se uprostřed běhounu napřimují. Tím se zlepšuje chování pneumatiky v zatáčce při malém náklonu, zejména pak při vjezdu do zatáčky. Boční drážky na přední pneumatice zasahují až do ramenní oblasti a zlepšují tak pocit kontaktu s vozovkou při velkém náklonu, jakož i přilnavost na mokrém a suchém povrchu. Širší drážky na zadní pneumatice jsou zárukou naprosto spolehlivé přilnavosti na mokru.

Velká styčná plocha pneumatiky S20 a vysoká úroveň přilnavosti jsou výsledkem jejích genů pocházejících z MotoGP. Sportovní jezdci mohou své stroje v zatáčkách pokládat s naprostou důvěrou,“ říká Dominique Plom, asistent manažera a testovací technik společnosti Bridgestone Europe.

Bezprostřední přilnavost

Použití nové směsi „Silica Rich“ a společností Bridgestone patentovaného polymeru NanoPro-TechTM, který omezuje zahřívání materiálu během jízdy, zlepšuje přilnavost na mokru a při nízkých teplotách. Tím je zaručena vysoká úroveň přilnavosti hned od startu během zahřívací fáze bez kompromisů v oblasti životnosti přední i zadní pneumatiky.

Přední a zadní pneumatika disponuje technologií 3LC – 3sekční běhounové směsi (3 Layer Compound) s optimalizovaným rozdělením měkké a tvrdší směsi, jež zlepšuje přilnavost na suchu, podílí se na vysoké stabilitě při průjezdu zatáčkou a přispívá rovněž k dobré životnosti.

Nové měřítko přilnavosti na mokru

Výsledky srovnávacích testů s pneumatikou Bridgestone BT-016 Pro ukazují, že nová pneumatika S20 poskytuje vyšší úroveň přilnavosti na suchém povrchu a zvyšuje jistotu při průjezdu zatáčkou a celkově dosahuje vysoké úrovně sportovních jízdních vlastností. Na závodní dráze mohou jezdci očekávat vysokou stabilitu v zatáčkách a rychlejší časy na kolo díky lepší a vyváženější přilnavosti vpředu a vzadu.

Testy společnosti Bridgestone ukazují, že přilnavost pneumatiky S20 na mokru je ještě lepší než u pneumatiky BT-016 Pro, která byla dosud měřítkem v této oblasti. Výsledky také potvrzují vysokou úroveň stability při prudkém dešti jako důsledek lepší přilnavosti a snadné ovladatelnosti.

Vynikající úrovně přilnavosti bylo dosaženo bez kompromisů z hlediska dosahované životnosti. Testy společnosti Bridgestone potvrzují, že nová směs S20 má vynikající odolnost vůči opotřebení, díky níž dosahují přední a zadní pneumatiky dlouhé životnosti.

Nová prémiová pneumatika Battlax Hyper Sport S20 bude v Evropě k dispozici od ledna 2012 ve čtyřech rozměrech pro přední kolo a v 7 rozměrech pro zadní kolo.

Vytvořeno s technologiemi MotoGP.