Tyto stránky používají soubory cookies, abychom vám co nejvíce zpříjemnili jejich prohlížení. Soubory cookies dále využíváme, abychom si uschovali vaše případná nastavení a získali internetové statistiky. Předpokládáme, že pokud toto akceptujete beze změny vašeho nastavení, souhlasíte se získáváním souborů cookies z našich stránek. V případě, že v budoucnu změníte názor, můžete si své nastavení později kdykoliv změnit.

Novinky


BATTLAX S20: ze závodní dráhy na silnici

03 dubna 2012

Bridgestone využívá poznatky získávané v zápalu boje na závodní dráze k tomu, aby poskytoval svým zákazníkům bezkonkurenční úroveň bezpečnosti a výkonu. A to i navzdory tomu, že je svět MotoGP na první pohled velmi vzdálený realitě každodenního života běžných motocyklistů.

Odpověď na otázku, proč Bridgestone investuje tolik času a peněz do MotoGP, je jednoduchá. Samozřejmě to je velmi dobrý marketingový a propagační nástroj, ale zdaleka největším přínosem je technologický transfer.

Klíčové požadavky na výkon pneumatiky jsou stejně důležité jak pro silniční jezdce, tak pro závodníky. Patří mezi ně především přilnavost, spolehlivost a zpětná vazba pro jezdce. A neexistuje na světě lepší testovací prostředí pro vývoj těchto charakteristik na nejvyšší úrovni, než jsou závody silničního mistrovství světa motocyklů MotoGP.

Bridgestone v MotoGP spolupracuje s nejlepšími jezdci, týmy a inženýry na světě a v rámci této činnosti získává obrovské množství dat o pneumatikách, která jsou nesmírně přínosná pro vývoj silničních pneumatik. Vylepšení silničních pneumatik se již osvědčila v zápalu bojů na závodní dráze – například v podobě rekordních časů na kolo – a všechny nové poznatky získávané na závodní dráze nalézají cestu do produktové řady silničních pneumatik Bridgestone.

Závodní pneumatiky společnosti Bridgestone, jediného dodavatele pneumatik pro MotoGP, sdílejí se silničními pneumatikami více DNA z MotoGP než kdykoli předtím. Musí samozřejmě dosahovat vysokého výkonu a neuvěřitelné spolehlivosti, ale vzhledem k menšímu počtu dostupných směsí musí každá pneumatika pracovat v širším rozpětí teplot a podmínek na závodní dráze. Zároveň musí být zaručena velmi dlouhá životnost, aby každému jezdci vystačil přidělený počet pneumatik po celý závodní víkend.

Nejnovějším plodem vývoje společnosti Bridgestone je pneumatika BATTLAX Hyper Sport S20, která využívá všech předností výše uvedeného technologického transferu. Pneumatika S20 obsahující nejnovější technologie odvozené od závodních pneumatik poskytuje nepřekonatelný výkon během zahřívací fáze, neuvěřitelnou úroveň přilnavosti na mokru i suchu a vynikající komfort při jízdě ve městě, na silnici i na závodní dráze.

Pokroková konstrukce využívající osvědčené technologie bezešvého ocelového nárazníku MSB (Mono-Spiral Belt) a vysokotažného pogumovaného kordu HTSPC (High Tensile Super Penetrated Cord) poskytuje optimální styčnou plochu při jakémkoli náklonu. Výsledkem je větší přilnavost za všech podmínek.

Vzorek běhounu pneumatiky S20 byl opatřen drážkami, které se uprostřed běhounu narovnávají, čímž se podařilo vylepšit výkon při průjezdu zatáčkou v malém náklonu, zejména na vjezdu do zatáčky. Vpředu zasahují boční drážky až do ramenní části, čímž zlepšují pocit kontaktu s vozovkou při větším náklonu a zvyšují přilnavost na mokrém i suchém povrchu.

Nová směs obsahující velké množství siliky a společností Bridgestone patentovaný polymer NanoPro-Tech™ poskytuje přesvědčivou přilnavost hned od začátku jízdy během zahřívací fáze, aniž by to bylo na úkor životnosti, při současném vylepšení přilnavosti na mokru a při nízkých teplotách.

Pro zlepšení přilnavosti na suchu, zajištění vysoké stability při průjezdu zatáčkou a další prodloužení životnosti byla na přední i zadní pneumatice použita technologie 3sekční běhounové směsi 3LC (3-Layer Compound) s optimalizovanou segmentací měkkých a tvrdších směsí.

Technologie odvozené z MotoGP a použité v pneumatice Bridgestone BATTLAX Hyper Sport S20 poskytují spotřebitelům kombinaci výkonu, stability, přilnavosti v zatáčce a dlouhé životnosti, která je pro silniční pneumatiku optimální. Jezdci si mohou nyní užívat vynikajícího výkonu v zahřívací fázi a přesvědčivé přilnavosti ve všech myslitelných povětrnostních podmínkách.

O vynikajících vlastnostech nové pneumatiky Bridgestone Battlax S20 se již přesvědčil Pepa „Sršeň“ Šiler, který ji se zájmem vyzkoušel v rámci pokračující úspěšné spolupráce se společností Bridgestone. „S pneumatikami Bridgestone mám jenom samé dobré zkušenosti a nová pneumatika Battlax S20 na tom nic nemění. Transfer špičkových technologií z MotoGP je v jízdních vlastnostech nové ‚es dvacítky‘ patrný již po ujetí několika stovek metrů. Ovladatelnost a přilnavost splňují nejvyšší nároky v této kategorii pneumatik, chování je dokonale předvídatelné a zpětná vazba naprosto skvělá,“ pochvaluje si letošní novinku z produkce Bridgestone známý motocyklový testovací jezdec, kaskadér a trenér jízdy na motocyklech Pepa „Sršeň“ Šiler.

Bridgestone připravil pro příznivce jedné stopy na letošní sezonu nejen novou pneumatiku Battlax S20, ale i další ročník seriálu amatérských závodů Bridgestone Bikers Cup pořádaných ve spolupráci se společností Racetrack service. Závody jsou rozděleny do kategorií Supersport, Superbike a Naked a Bridgestone je sponzorem a oficiálním dodavatelem pneumatik. Na českých okruzích se letos pojedou závody Bridgestone Bikers Cupu v následujících termínech: 3. - 4.5. (Brno), 30. - 31.5. (Most), 11. - 16.7. (Brno), 10. - 13.8. (Most) a 17. - 18.9. (Most). Na mosteckém okruhu budou po posledním podniku v září vyhlášeny celkové výsledky sezóny 2012. Více informací naleznete na internetové adrese www.racetrack.cz.

Odpověď na otázku, proč Bridgestone investuje tolik času a peněz do MotoGP, je jednoduchá.