Tyto webové stránky využívají soubory cookie tak, abyste si z jejich návštěvy odnesli ten nejlepší zážitek. Soubory cookie využíváme také k zapamatování vašeho nastavení a shromažďování webových statistik. Pokud nesouhlasíte se zasíláním souborů cookie do vašeho zařízení, změňte si podle toho nastavení prohlížeče. Pokud souhlasíte se zasíláním souborů cookie do vašeho zařízení, klikněte na „Pokračovat“. Podotýkáme, že nastavení cookies svého prohlížeče můžete kdykoli změnit, některé z nich nebo všechny můžete vypnout. Podrobnější informace o souborech cookie, které používáme, naleznete v našich „Zásadách používání souborů cookie“.

Často kladené dotazy

Obecné

  • Jak mohu snadno poznat, jaká je nosnost pneumatiky společnosti Bridgestone?

    Nosnost je stanovena počtem hvězd (*) u radiálních pneumatik a hodnocením pevnosti kostry u diagonálních pneumatik. Čím je nosnost vyšší, tím více je přidělených hvězd (od * až po ***) nebo tím vyšší je číslo hodnocení pevnosti kostry. Označení MS (výhradní nosnost společnosti Bridgestone) znamená Multi-Star a představuje pneumatiku vhodnou pro použití jak pro nakladač tak pro bagr. Hodnocení je pak závislé na způsobu, jakým je pneumatika použita.

  • Co představuje klasifikace dezénu pneumatik?

    Všechny OTR pneumatiky jsou rozděleny podle rozměru, nosnosti, tlaku a rychlosti. Klasifikace je standardní a byla určena všemi zúčastněnými stranami (výrobci pneumatik, výrobci vozidel, atd.…). Všechny OTR pneumatiky jsou registrovány dle norem asociace pro pneumatiky a ráfky TRA (Tyre and Rim Association).
    Kódování
    Písmeno určuje typ použití pneumatiky určené pro:
    L = Nakladač (Loader)
    E = Bagr (Earthmover)
    G = Grejdr (Grader)
    Klasifikace
    Číslo určuje hloubku dezénu pneumatik:
    2 nebo 3 = Běžný dezén (100 %)
    4 = Hluboký dezén (150 %)
    5 = Extra hluboký dezén (250 %)

    Klasifikace dezénu pneumatik dle asociace TRA

  • Jaké informace lze najít na bočnicích mých pneumatik?

    Můžete zde najít více informací o označení pneumatik a jejich typu klasifikovaných dle určení pneumatik a další typová označení Bridgestone

Údržba pneumatik

  • Je možné pneumatiky v případě poškození opravit?

    Je na uvážení prodejce, zda je možné pneumatiku opravit či nikoli. Zváží náklady na opravu v porovnání se zbývající potencionální životností pneumatiky, aby bylo zajištěno následující:

    • Optimální využití potenciálu dezénu
    • Nejvýhodnější náklady na provoz pneumatiky za hodinu nebo za kilometr
  • Jak mohu nahustit mé pneumatiky?

    Montáž OTR pneumatik je komplexní operací, která musí být provedena na základě přesných postupů. Měla by být provedena zkušeným a vybaveným profesionálem.

  • Proč je tlak pro mé pneumatiky tak důležitý?

    Samotný náklad nese vzduch uvnitř pneumatiky, a nikoliv její kostra. Pneumatika musí být v provozu se správným prohnutím potřebným pro nesenou zátěž, takže tlak v pneumatice musí odpovídat dané zátěži. Příliš nízký tlak vede k nadměrnému prohnutí pneumatiky, což způsobuje mechanické napětí, které generuje teplo. Příliš vysoký tlak redukuje přirozené pružení pneumatiky, což může způsobit poškození nebo dokonce explozi pneumatiky.

    Tlak pneumatiky je dán:

    • Instrukcemi výrobce vozidla
    • Technickými rysy pneumatiky
    • Druhem práce, kterou bude muset vozidlo provádět
    • Povrchem, na kterém bude vozidlo v provozu